maanantai 6. kesäkuuta 2022

Kulttuurishokki


 Ovatko savupäät liikkeellä? Siltä vaikuttaa. Jollain palaa taas sopat pohjaan. Kyllä tämä maailma on kallistumispisteessä, ja jotkut valopäät lietsovat taas ihan turha paniikkia. Itse elämä, se vaatii kyllä moninlaisia taitoja. Yksi tärkeää taito on pitää omat hermot kurissa.

Kulttuuri, luovien sielujen tarjonta. Sen tarkoitus on kyllä ajoittain shokerata. Minä herään mielummin hyvän taulun viestiin kuin savupäiden kauhu-uutisiin. Olen päättänyt etten anna yhdenkään tollon vaikuttaa omaan toipumiseen. 

Me joudumme aika usein kulkea yksin, mutta liiallinen omavoimaisuus aiheuttaa usein enemmän tuhoa kuin hyvää. Jos me jäämme omien mielikuvien vangiksi meille käy huonosti. Se on yksi turhan usein käytetty eristäytymistapa. 

Pahimmassa tapauksessa käy kyllä niin että meistä tulee omien harhaluulojen orjia. Olen kautta aikojen törmännyt tällaisiin tapauksiin, ja elin itsekin pitkään omassa maailmassa. Mutta, en kyllä ollut liian täynnä oma itseäni. Jotkut ihmiset eivät millään meinaa ymmärtää ettei maailma pyöri heidän ympärilleen. Siihen on kyllä kivaa uskoa, mutta meikäläisen maailmassa tämän kaltaisille ihmisille ei ole enään ikinä tilaa.  

Jos he viihtyvät omassa pilvilinnassa niin olkoon. Itsekeskeisyys, se tulee tuhoamaan kaiken minkä vuoksi hyvät tyypit ovat raataneet limaa niskassa. Jotkut pessimistit väittävät päivästä toisen että tämä lause on ihan tosijuttu. Aika näyttää sen toisen puolen totuudesta teillekin. Ja minä en anna kenenkään viedä minun hyvät puolet omaan viemäriin. Öitä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

katkeruus

 No voi itku, kun ihminen ei voi myöntää omat virheet, ja sitten syyttää muut. Tähän lisättynä se perinteinen kateus niin mun veri alkaa kie...